Každý rodič chce pre svoje deti len to najlepšie. Navyše, ak je choré snaží sa o to, aby starostlivosť bola čo najdôslednejšia a v prípade veľkých problémov navštívi s dieťaťom pohotovosť. Pani Viktória sa rozhodla, že sa podelí o svoju nepríjemnú skúsenosť s jednou z košických pohotovostí.
„Dobrý deň, chcela by som sa s vami podeliť o moju dnešnú skúsenosť so zdravotníctvom dnes o 16:30 hod. som s mojimi 2 deťmi navštívila pohotovosť Toryská z dôvodu vysokých horúčok, silného kašľa a horúčka nám neklesala. Pre upresnenie, v piatok minulý týždeň som s deťmi navštívila detského pediatra, kde nám predpísala lekárka určité lieky, ktoré sme užili, no z môjho pohľadu matky som využila vyššie spomínanú. pohotovostnú službu,“ začína svoj príbeh košická mamička dvoch detí na sociálnej sieti.
Žena ostala nemilo prekvapená, keď ich pani sestrička zavolala do vnútra na vyšetrenie a na matku vybehla s veľmi nepríjemným tónom, čo tam chcú, ktoré decko je choré, kto bude prvý na vyšetrení a prečo nešli k pediatrovi a 4 eurá na stôl! „Tak som ju veľmi pekne poprosila, že či by sme to vyšetrenie vedeli urobiť v kľude, pretože tiež som vyčerpaná a že viem, aké sú moje povinnosti, že ja som s svojimi deťmi pediatra navštívila, no, žiaľ potrebovala som navštíviť aj zdravotnú pohotovostnú službu, preto som s mojimi deťmi prišla,“ pokračuje v príbehu pani Viktória.
Mladá mamička opísala, že vyšetrenie prebiehalo vo veľmi nepríjemnej atmosfére. „Pani doktorka, nebudem ju tu menovať, je už si myslím dostatočne stará na to, aby vykonávala túto prácu. Čerešnička na torte na tom celom bola, že sa ma opýtala, keďže som Rómka, že či odtiaľ, odkiaľ pochádzam, nemáme žltačku. Ja som v živote osade ani v inom takomto podobnom priestore nikdy nežila, preto ma zarazilo, že nás hodila do jedného vreca s ostatnými.“ Matka chorých detí ju pekne upozornila na to, že nebývajú nikde v osade, ale neďaleko Pohotovosti za cestou. Odpoveď lekárky na to bola, no veď jasné! „Je mi veľmi ľúto, že som musela zažiť takúto skúsenosť v dnešnej dobe a že som ju zažila presne na takom mieste ako je zdravotnícke centrum,“ dodáva sklamaná mama.
Dopĺňa, že z pohľadu matky namiesto pozitívneho dojmu, že sa pomohlo jej deťom, prišla domov naštvaná, smutná a znechutená, že aj napriek tomu, aké vysoké zdravotné poistenie si platíme, sa k nám zdravotníci takto správajú. Najviac mladú mamičku zarazil spôsob komunikácie doktorky s jej 6-ročnou dcérou. „Choď sa vyšikať do kelímka,“ povedala lekárka malému dievčatku. A pani Viktórii povedala, že na pohotovosť s deťmi nemá chodiť, keď nemá ich moč. „Ďakujem Slovensku, že v taktom štáte môžeme vychovávať budúcu generáciu,“ ukončila svoje rozprávanie Košičanka.
Pod príspevkom mladej a smutnej mamičky sa rozprúdila diskusia. Mnohí súhlasia s názorom, že na tejto pohotovosti sa nestretli s príjemným prístupom lekárov. „Každé dieťa biele, čierne, žlté, modré má právo na dôkladnú lekársku starostlivosť a hlavne ľudský prístup,“ podporila mladú mamičku Košičanka Katarína.
Pani Monika tiež navštívila túto pohotovosť pred nejakým časom. „Moja skúsenosť tiež nebola pozitívna… Vysoké horúčky… Bolesť v boku… A lekárka sa vyjadrila, že keby každého s chrípkou posielala do nemocnice, tak máme plné stavy. O dva dni ma vzala sanitka na dvojtýždňový pobyt v nemocnici. Takže toľko k tejto pohotovosti,“ doplnila Košičanka.
Do diskusie sa zapojil aj Verejný ochranca práv. „Odporúčam pani, aby sa obrátila na informačnú linku Kancelárie verejného ochrancu práv na telefónnom čísle +421 232 363 701 alebo aby čo najskôr podala podnet na podnet@vop.gov.sk.“
K prípadu sme oslovili aj Pohotovosť na Toryskej ulici, ktorá sídli v budove Polikliniky. Riaditeľka Marie Machová uvádza, že tento prípad v súčasnosti neevidujú. Na správanie lekárky ani sestry sa doteraz podľa jej slov nikto nesťažoval ani v minulosti.