V rámci modernizácie električkových tratí sa začalo pracovať na poslednom 1,5 km úseku


Foto: V rámci modernizácie električkových tratí sa začalo pracovať na poslednom 1,5 km úseku Foto: Mesto Košice

V týchto dňoch spoločnosť Eurovia Sk začína pracovať na poslednom úseku modernizácie električkových tratí v Košiciach od Krajského súdu po kruhovú križovatku Moldavská. Posledný úsek v rámci modernizácie električkových tratí má takmer 1,5 kilometra, uzavretých bude približne 530 metrov. Trieda SNP je už takmer hotová, v súčastnosti spoločnosť Eurovia SK začala s podbíjaním koľajníc, na trať ukladajú špeciálne ekologické rohože z recyklovaných materiálov čím by sa ma znížiť hlučnosť.

„Koľajnice len na tejto jedinej „malej” križovatke neboli uložené preto, lebo sme chceli predovšetkým uľahčiť osobnej doprave na Triede SNP, aby tam motoristi mali v rámci daných možností čo najmenšie dopravné obmedzenia. Minulý rok sme mali cieľ, urobiť a sfunkčniť na „Terase” najmä všetky hlavné križovatky, čo sa aj stalo. Robíme teraz naozaj všetko preto, aby sme Triedu SNP pre motorové vozidlá sprejazdnili celú v plnom profile čo najskôr,” informuje Štefan Bálint riaditeľ košického závodu Eurovia SK.

Od soboty 3.februára 2018 dôjde k uzavretiu časti Štúrovej ulice, od Toryskej po Moldavskú cestu

V stredu 7. februára 2018 budu práce pokračovať uzavretím križovatky Ružínska – Trieda SNP – Laborecká. „Chceme poprosiť všetkých vodičov aby boli tolerantní, trpezliví, avšak najmä opatrní, aby si všímali a rešpektovali nové dopravné značenia, ktoré budú rozmiestnené kvôli uzáverám komunikácií,” uviedol Martin Petruško viceprimátor mesta Košice. 

Novinkou v rámci stavby sú špeciálne ekologické absorbčné rohože, ktoré v týchto dňoch ukladajú stavbári medzi koľajnice. „Košice sú prvým mestom na Slovensku, kde sú použité. Znižujú hluk a ešte aj absorbujú vodu. V zime táto ale nezamrzne, v lete sa bude odparovať. Navyše, rohože slovenskej výroby sú z recyklovaných materiálov, teda čisto ekologické,” dodal Štefan. Bálint. 


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: Mesto Košice