Na sociálnej sieti sa v skupine Sťažnosti a zážitky s DPMK, teda Dopravným podnikom mesta Košice, objavil príspevok jednej cestujúcej, ktorá sa v ňom podelila o svoj nepríjemný zážitok s revízorom. Ten od nej žiadal preukaz totožnosti.
„Ak som cestujúca a zakúpim si cez aplikáciu virtuálny cestovný lístok, napríklad tridsaťminútový za 89 centov, tak pri kontrole som povinná predložiť aj občiansky preukaz!!!“ uviedla nespokojná žena, ku ktorej sa pridalo niekoľko ďalších prevažne negatívnych reakcií zo strany komentujúcich.
„Divné móresy. Treba si pozrieť číslo odznaku a sťažovať sa,“ napísal Marek. Ku komentujúcim sa tiež pridal Ľudko: „To je celé choré, pán revízor asi chcel byť dôležitý.“ Na príspevok reagoval aj Viktor, ktorý si zároveň uvedomuje, že práca revízora nie je jednoduchá: „Niektorí si vylepšujú svoje postupy, ako to robíme v takmer každom zamestnaní. Niektoré sú celkom pochopiteľné, iné dosť bezočivé. Asi to závisí len od prístupu jednotlivca.“
S týmto problémom sme sa obrátili aj na samotný dopravný podnik, ktorý nám na naše otázky neodpovedal. Pozreli sme sa preto na používateľský manuál k virtuálnym cestovným lístkom, ktorý majú uverejnený na svojom webe.
Z neho vyplýva, že „v prípade kontroly sa preukazujete aplikáciou a v nej zobrazeným cestovným lístkom, kde je jasne viditeľný typ cestovného lístka, jeho platnosť a QR kód“. Okrem postupu, ako sa zaregistrovať a ako si zakúpiť cestovný lístok, nie je v dokumente uvedená ani jediná zmienka o potrebe preukázania sa občianskym preukazom alebo iným dokladom totožnosti.