Cestujúci košickou mestskou hromadnou dopravou si môžu od tohto týždňa komfortnejšie vybaviť svojich záležitostí. Dopravný podnik mesta Košice totiž otvoril nové klientske centrum na prvom poschodí budovy Železničnej stanice v Košiciach, ktoré poskytuje všetky služby na jednom mieste – od predaja cestovných lístkov a vybavenia bezkontaktnej čipovej karty až po poradenstvo či riešenie reklamácií. Centrum bude otvorené každý pracovný deň od 7:00 do 18:00 hod. s výnimkou víkendov.
Podľa primátora Jaroslava Polačeka pôvodné priestory na Rooseveltovej ulici už nespĺňali súčasné normy, a zároveň išlo o pamiatkovo chránenú budovu, preto sa rozhodli zriadiť nové, ktoré ho postupne nahradí. „Nové moderné priestory sú bezbariérové a navrhnuté pre komfortnejšie, rýchlejšie a príjemnejšie vybavenie cestujúcej verejnosti,“ priblížil Polaček.
V priestoroch prevádzky nájdete aj detský kútik, čakacia zóna s gaučami a tiež fotokútik pre zhotovenie fotografií na doklady.
Podľa povereného generálneho riaditeľa DPMK Romana Danka by nové centrum malo priniesť aj praktické výhody. „Tri nové foto pracoviská a rozšírené kapacity výrazne urýchlia okamžité vyhotovenie fotografí a expresné vybavenie BČK najmä pre nových študentov, dochádzajúcich, zamestnancov a návštevníkov mesta,“ dodal Danko s tým, že v budúcom roku plánuje DPMK rozšíriť prevádzku aj na víkendy.
„Dovtedy ešte bude možné dobiť si BČK alebo kúpiť lístky na MHD aj pri jednom z okienok Zákazníckeho centra Železničnej spoločnosti Slovensko na prízemí,“ doplnil Danko.
Prevádzka na Rooseveltovej ulici bude fungovať už len do konca tohto roka, no sídlo prepravnej kontroly a vymáhanie pohľadávok tam zostane. Zriadenie nového centra stálo približne 20-tisíc eur, pričom nájomné by malo predstavovať asi 2-tisíc eur mesačne.
Primátor Polaček pripomenul, že otvorenie centra je len jednou z viacerých investícií do zlepšenia dopravy v Košiciach. Mesto už pripravuje modernizáciu električkových tratí na Južnej triede a Alejovej ulici za približne 150 miliónov eur.