Košičania sa denne stretávajú s rôznymi situáciami, s ktorými sa neraz podelia aj na sociálnych sieťach. Niektoré príspevky pobavia, iné zas vyvolajú poriadnu diskusiu. Tentoraz jeden z Ťahanovčanov zažil v potravinách pri pokladni moment, s ktorým sa už stretol nejeden zákazník. To, čo považoval za obyčajné gesto pomoci, napokon rozdelilo názory ľudí na dva tábory.
„Stojím pri pokladni, predo mnou mladá slečna kupuje si croissanty a džús, mala platiť niečo okolo 1,7 eura, chýbalo jej proste 10 centov a tu predavačka: ‚No slečna, nemáš dosť koruniek, čo vezmeme – croissant alebo džúsik?‘ Ja som vtedy myslel, že ešte spím a že sa, dúfam, veľmi rýchlo zobudím. Hovorím: ‚Zober si nákup, zlatíčko, a choď.‘ …Tete premotivovanej som povedal, že ja to doplatím. Išiel som vonku a dievčatko mi ešte dvakrát poďakovalo. Ja jej, že – dobrú chuť, a za tú pani za pultom sa pomodlime,“ podelil sa s príbehom na sociálnej sieti jeden z Ťahanovčanov.
Pod príspevkom sa okamžite rozpútala búrlivá diskusia. Niektorí Košičania s autorom súhlasili, iní sa zastali predavačky. „Úplne stačilo, keby si tej slečne pomohol a zaplatil jej to. Nič viac nebolo treba. Nemusel si ani navážať do predavačky a ani chváliť sám seba na internete,“ reagoval jeden z komentujúcich.
Ďalší Košičan dodal, že keby predavačky doplácali celý deň za každého 10, 20, 30 centov, tak by robili zadarmo. Ťahanovčanka zasa uviedla, že situáciu chápe aj z druhej strany: „Robila som v potravinách a nie je to jednoduché. Denne príde aj 20 ľudí, ktorým chýba pár centov. Predavačka nemôže doplácať zo svojho.“
Ozval sa aj ďalší komentujúci, ktorý upozornil, že pokladníčky sú často prísne kontrolované: „Pri uzávierke musí všetko sedieť na halier. Ak nechá drobné z výdavku, riskuje pokutu. Viem to z vlastnej skúsenosti.“
Nájdu sa však aj takí susedia, ktorí autora príspevku podporili. Jedna Košičanka napísala: „Super gesto, ja by som tiež pomohla. Nikdy nevieš, kedy sa to môže stať aj tebe.“ A iná komentujúca dodala: „Mne sa to už stalo viackrát z opačnej strany – doplatila som a mala som dobrý pocit, že som pomohla. Neskrachovala som.“
V diskusii pribudol aj ďalší pekný príbeh. „Všetci vieme, že sa to nestane ani 20 ani 100-krát denne, takže doplatiť mladej slečne, ktorá si zatiaľ sama na to ešte nemôže zarobiť, je šľachetné. Ja som raz doplatila chlapčekovi na nanuk, lebo to bol ten drahší a mamička hneď dobehla z ihriska a hľadala, kto mu doplatil. Samozrejme som to nechala tak a popriala dobrú chuť,“ podelila sa so susedmi Janka.
Lucii sa zas stalo v Lidli, že pred ňou platila pani dôchodkyňa za pečivo a nátierku. „Nemala 15 centov a predavačka na ňu hnusne, že niečo neberiete. Zaplatila som a povedala jej, nech sa modlí, aby nikdy nebola v tejto situácii ona,“ pridala svoju skúsenosť Košičanka.
V diskusii sa objavili desiatky názorov a rôzne skúsenosti – od bývalých predavačiek po bežných zákazníkov. Väčšina sa však zhodla, že aj takáto maličkosť, ako chýbajúcich pár centov, dokáže ukázať, akí rôzni ľudia dokážu byť – jedni prísni, druhí ľudskí.