Košice prinášajú denne viacero kuriozít, ktoré ukazujú, ako rozdielne dokáže fungovať súkromný a verejný sektor. Najnovší príklad pochádza z mestskej časti Šaca. Po tom, ako tam padol strom a poškodil verejné osvetlenie aj reklamný billboard, opravy sa dočkal prioritne práve ten druhý.
„Dosť smutné, že keď padne strom a zničí billboard a verejné osvetlenie, tak prioritne opravia billboard,“ komentuje kurióznu situáciu na sociálnej sieti Košičan Patrik. Zatiaľ čo verejné osvetlenie ostalo nefunkčné, súkromná firma už stihla opraviť reklamný pútač pri ceste. Miestni obyvatelia sa pýtajú, prečo mesto nerieši rovnako rýchlo aj svoj majetok – ten, ktorý by mal slúžiť širokej verejnosti.
Príspevok neostal bez povšimnutia ďalších Košičanov, ktorí rozprúdili medzi sebou poriadnu diskusiu. Peter upozorňuje na najväčší rozdiel medzi oboma objektami: „Ak nik nenahlásil Dopravnému podniku poškodené osvetlenie, tak kým si to sami všimnú... a billboard je súkromný a zarába, takže firma ho opraví veľmi rýchlo,“ konštatuje Košičan.
A presne tak ako radí Peter, tak v prípade ak sa stretnete s nefunkčným osvetlením v Košiciach, je potrebné kontaktovať košický Dopravný podnik na bezplatnom telefónnom čísle +421 55 640 7345 alebo emailom na adrese verejneosvetlenie@dpmk.sk.
„Bežný postup byrokratov na Slovensku a ich absurdné kroky, tabuľky a lehoty, ktoré nám ostali ako dedičstvo zo socíku, neumožňujú, aby sa o verejný majetok niekto postaral tak ukážkovo, ako o majetok súkromný. Smutné,“ pridal svoj názor aj Martin.
V diskusii však zazneli aj zmierlivejšie hlasy. „Áno, chápem pohoršenie, zasa chápem riešenie billboardu… človek si za to platí, je to normálne, že riešia prvotne to,“ myslí si Lucia a mnohí obyvatelia metropoly východu s ňou súhlasia.
Zrejme najvýstižnejšie celú situáciu uzatvára jeden z Košičanov. „Horšie je, že ten strom tam bude ešte rok… Tak ako pri HM Tesco – Trolejbusová.“ Práve na spomínanom mieste ešte vlani po veternej smršti spadol veľký strom.
Ten síce spílili, avšak z ostrovčekov „strašil“ okoloidúcich ešte niekoľko mesiacov. „Ja verím, že to trvá preto tak dlho, že už uvažujú aj zrezať naraz všetky tie hrozné, špatiace billboardy,“ uviedla ironicky Petra.