Aj bežná cesta autobusom sa môže skončiť nepríjemným prekvapením. Prípad z minulého víkendu to len potvrdzuje – FlixBus smerujúci z Nitry do Košíc sa síce dostal do cieľa načas, no jedna z cestujúcich pri vystupovaní zistila, že jej batožina „vystúpila“ na nesprávnej zastávke.
Dcéra cestujúcej skúša silu internetu a na sociálnu sieť uverejnila príspevok. Mladá žena uvádza, že autobus odchádzal z Nitry o 7:45 hod. a počas cesty zastavoval vo Zvolene o 9:10 hod., Lučenci o 10:05 hod., Rimavskej Sobote o 10:35 hod. a Rožňave 11:30 hod. O 12:35 hod. už bol v Košiciach. „Na niektorej zo spomenutých zastávok si iný cestujúci pravdepodobne omylom vzal kufor, ktorý mu nepatril. Mamina vystúpila až na konečnej v Košiciach a až tam si všimla, že drží cudziu batožinu,“ píše Daniela.
Cudzí kufor odovzdala späť vodičovi. Obrátili sa na dopravcu, ale zatiaľ bez úspechu. Teraz veria, že pomoc príde aspoň cez sociálne siete. „Prosím, ak má niekto doma kufor mojej maminy, ozvite sa. Verím, že silou Facebooku sa to k nemu dostane,“ vyzýva verejnosť.
V diskusii sa objavili aj ostré reakcie: „Kufrová mafia. Ale predpokladám, že má lístok aj od kufra. Taká spoločnosť by ich mala dávať. A vodič by mal byť pri vkladaní a vyberaní kufrov. Ak číslo na kufri nesedí, nemal by ho cestujúcemu dať,“ myslí si diskutujúci Pavol. „Ale výber lacného dopravcu prináša aj svoje riziká. Držím palce, aj keď neverím.“
Toto však nebola prvá negatívna skúsenosť so zmiznutým kufrom. Košičanka Marcela sa ešte minulý rok v lete obrátila na verejnosť s prosbou o pomoc pri hľadaní čierneho kufra, ktorý sa podľa jej slov stratil počas cesty FlixBusom z Viedne do Košíc. Kufor vážil približne 17 kilogramov a mal na sebe aj štítok z letiska.
Po zverejnení výzvy sa v komentároch ozvali viacerí cestujúci s podobnými negatívnymi skúsenosťami – niektorí svoj kufor už nikdy nenašli, iní prišli o cenné a spomienkové predmety.
Problém podľa cestujúcich spočíva aj v tom, že vodiči často len otvoria batožinový priestor a neasistujú pri nakladaní či vykladaní batožiny. Hovorca FlixBusu Tomáš Beránek potvrdil, že podľa prepravných podmienok je za manipuláciu s batožinou zodpovedný samotný cestujúci, pričom vodič pomáha iba v špecifických prípadoch, napríklad pri zdravotných obmedzeniach.
Prepravca vo svojich podmienkach uvádza, že za stratu batožiny, ku ktorej došlo bez súvislosti s nejakou dopravou nehodou, ako aj za zámenu alebo krádež, nezodpovedá. Cestujúcim preto odporúča označiť si svoju batožinu adresou a menom, aby v prípade straty alebo nájdenia inými osobami bolo jednoduchšie majiteľa vypátrať a v prípade samotného odcudzenia batožiny, aby to nahlásili na ich stránke.