Obyvateľov najväčšieho košického sídliska žijúcich v blízkosti depa Dopravného podniku mesta Košice na Bardejovskej ulici ruší neustály hluk električiek. Trať vedie v tesnej blízkosti obytných blokov, kde sa zvuky prázdnych električiek znásobujú v zákrutách a najmä v tichu nočného prostredia.
Počas modernizácie depa a opravy koľají sa po Bardejovskej ulici nejazdilo a električky využívali výjazd smerom na Moldavskú cestu. Na niekoľko mesiacov tak bolo relatívne ticho a miestni už mali pocit, že problém je zažehnaný. Veci sa však vrátili do starých koľají.
„Zaujímalo by ma, prečo električky vychádzajú z DPMK depa cez Bardejovskú ulicu a nie cez Moldavskú cestu, keď to bolo možné cca pol roka. Neskoro večer a skoro ráno to hrozne ruší spánok, hrkocú prázdne električky a v zatáčkach pištia, veď je to tesne pri blokoch a to ešte nemáme pootvárané okná, čo bude v lete? Tešili sme sa, keď to odklonili na Moldavskú, že ako múdro s ohľadom na nočný kľud a na obyvateľov Terasy a v úžase zistili, že to bolo vrátené na Bardejovskú,“ napísal nám do redakcie rozhorčený Terasan.
„Vjazd a výjazd električiek do depa by už mohol ostať trvalo tak ako teraz, konečne je v noci ticho. V lete keď vchádzajú a vychádzajú električky, nedá sa spať pri otvorenom okne, hluk strašný,“ reagovala v čase zrušenia obmedzení na Bardejovskej pani Jolina, ktorá takisto víta vychádzanie cez Moldavskú.
Aby sme našli odpoveď na jeho otázku a predostreli dopravcovi diskomfort, ktorí miestni pociťujú, obrátili sme sa na dopravný podnik. Ten však nepriniesol obyvateľom Terasy dobré správy.
„Po udelení súhlasu na predčasné užívanie dokončenej časti stavby sme opäť začali používať predný výjazd, tak ako to bolo dlhé roky počas prevádzky depa pred začiatkom modernizácie. Núdzový výjazd slúži naozaj len na občasný, teda núdzový výjazd vozidiel v prípade mimoriadnej udalosti. Celá prevádzka údržby a výpravy vrátane odstavovania vozidiel bola v minulosti naprojektovaná s hlavným vjazdom a výjazdom na Bardejovskú ulicu. S týmto riešením sa ráta aj v aktuálnom projekte,“ uviedla hovorkyňa DPMK Vladimíra Bujňáková.
Hoci sa smer výjazdu električiek z depa meniť nebude, dopravný podnik uvádza, že robí všetko pre to, aby bola hlučnosť čo najnižšia. K tomu prispela podľa ich slov aj modernizácia depa a s ňou ruka v ruke zlepšenie technického stavu prevádzkovaných električiek, čo bude mať pozitívny dopad na životnosť dopravných prostriedkov a tiež znižovanie možného produkovaného hluku.
„Žiaľ, električková doprava, rovnako ako železničná doprava, spôsobuje charakteristický hluk, ktorý sme však rekonštrukciou výrazne zminimalizovali. Zároveň plánujeme v budúcnosti zaviesť pravidelnú údržbu koľají brúsením, čím tiež prispejeme k znižovaniu hlučnosti,“ dodala Bujňáková.