Mnoho motoristov pneumatiky po zime neprezúva, odborníci radia na čo si dávať pozor


Foto: Mnoho motoristov pneumatiky po zime neprezúva, odborníci radia na čo si dávať pozor Foto: AutoProfi

Medzi základné prípravy automobilov na jarnú sezónu patrí prezutie pneumatík, kontrola gumičiek stieračov, podvozku alebo brzdového systému. Zveriť odbornejšie úkony odborníkom z autoservisov sa určite oplatí. „Jednou z najviac opotrebovávaných a extrémne namáhaných súčastí sú v zimných mesiacoch stieracie lišty stierača, ktoré odporúčam meniť v momente, kedy zanechávajú pri stieraní na skle pruhy. Stav každého vozidla po zimnej sezóne významne ovplyvňuje už samotná príprava na zimu,“ informuje technický poradca ProfiAuto Lubomír Kroužílek.

Veľmi namáhaná je takisto karoséria a podvozok, ktoré môžu byť napadnuté koróziou od posypovej soli. Ďalej by vodiči nemali zabudnúť na kontrolu brzdového systému a následnú kontrolu tlmičov a odpruženia vozidla. Veľmi dôležité je i osvetlenie a nastavenie predných svetiel. Niektoré zo zmienených častí si môže majiteľ automobilu bez problémov vymeniť doma ako napríklad stieracie lišty stieračov. Špeciálne opravy alebo kontroly je však lepšie ponechať na odborníkoch v profesionálnom autoservise.  

Kontrola po zime by mala byť spojená hlavne s prezutím pneumatík, tzn. pri výmene pneumatík alebo v termíne okolo výmeny pneumatík na prelome marca a apríla. Záleží na počasí i na tom, ako často vodič jazdí,“ dodáva Kroužílek z AutoProfi. Mnoho motoristov však pneumatiky neprezúva, a to z niekoľkých dôvodov.

Jedným z dôvodov prečo motoristi neprezúvajú je aj to, že chcú opotrebovať zimné pneumatiky so vzorkou nižšou ako 4 mm, ktoré sa nedajú na ďalšiu zimu použiť a je im ľúto ich vyhodiť. Druhým dôvodom je, že najazdia tak málo kilometrov, že sa im podľa ich názoru neoplatí kupovať letnú sadu pneumatík. Napríklad v horskom prostredí, kde je letná sezóna kratšia ako v nížine. Pravidelné prehliadky napomáhajú udržiavať vozidlo v prevádzkyschopnom stave v priebehu celého roka. 


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu

Zdroj: AutoProfi