Známy elektroreťazec sa topí v problémoch, niekoľko predajní na Slovensku boli nútení zatvoriť


Sieť predajní Okay elektro zatvára predajne, čelí vážnym problémom

Foto: Známy elektroreťazec sa topí v problémoch, niekoľko predajní na Slovensku boli nútení zatvoriť Foto: okay.sk

Sieť predajní Okay elektro, ktorá patrí medzi najväčšie predajné reťazce s elektronikou na Slovensku a v Česku, sa ocitla v ťažkej finančnej situácii. Minulý rok zaznamenala prepad výnosov o 25 percent, čo predstavuje pokles na necelých 49 miliónov eur. Okrem toho spoločnosť vykázala aj výraznú stratu vo výške 5,67 milióna eur. V dôsledku ekonomických ťažkostí bola firma nútená zatvoriť časť svojich predajní a hľadať investora či kupca, zatiaľ však bez úspechu, informuje portál Aktuality.sk.

Počas leta vzbudil elektroreťazec rozruch svojou kontroverznou reklamnou kampaňou, v ktorej oznamovali zatvorenie všetkých svojich predajní na Slovensku. „Zatvárame – Všetko musí preč! 4. 7. o 20:00 zatvárame predajne OKAY. Využi jedinečnú príležitosť a nakúp vybraný tovar za likvidačné ceny v e-shope a predajniach. Vybav si domov novou elegantnou sedačkou, pohodlnou posteľou alebo modernými spotrebičmi,“ písali na sociálnych sieťach a na ich webstránke. Podľa marketingového riaditeľa spoločnosti Jana Vyletěla malo ísť o kampaň, ktorú spoločnosť realizuje už 10 rokov.

Zdá sa, že Okay má skutočne finančné problémy. Na Slovensku bolo ku koncu júna prevádzkovaných 33 pobočiek, no aktuálne ich ostalo už len 22. Podobný trend zaznamenali aj v Česku, kde po redukcii prevádzok ostalo iba 63 pobočiek.

Budúcnosť je neistá

Spoločnosť dlhodobo čelí finančným ťažkostiam a hľadá strategického investora či kupca, ktorý by jej pomohol prekonať krízu. Medzi pôvodnými záujemcami sa objavili mená ako Mediamarkt, Aldi Süd či poľské Allegro. Najbližšie k prevzatiu mala byť nemecká spoločnosť Mutares, ktorá už začala realizovať hĺbkovú kontrolu, avšak rokovania sa zastavili. Bez úspešného zabezpečenia finančnej podpory zostáva budúcnosť spoločnosti neistá.


V segmente elektroniky narastá konkurencia, predovšetkým zo strany e-shopov, ktoré dokážu ponúkať nižšie ceny vďaka nižším prevádzkovým nákladom. Aj napriek tomu, že kamenné predajne stále zostávajú dôležitou súčasťou trhu, mnohé reťazce hľadajú spôsoby, ako optimalizovať svoje prevádzky.

Príkladom je nedávna zmena značiek medzi Nay a Datart, ktorá má za cieľ zefektívniť riadenie operácií v oboch krajinách. Takéto kroky môžu byť pre ostatných hráčov na trhu inšpiráciou, ako sa prispôsobiť meniacim sa podmienkam a zvýšiť svoju konkurencieschopnosť.

Ak sa situácia v najbližšom období nezlepší, spoločnosť Okay bude musieť zvažovať ďalšie obmedzenia, vrátane možného prepúšťania zamestnancov. V prípade neúspechu pri hľadaní investora môžu byť nevyhnutné ďalšie kroky na stabilizáciu spoločnosti, čo by mohlo mať vážny dopad na jej pôsobenie na slovenskom a českom trhu.

Prispejte nám na kávu

Nech sme bdelí a dokážeme prinášať nezávislé spravodajstvo aj o polnoci.

Prispieť na kávu