Kritika na Slaneckú cestu pár dní po jej otvorení. Električky, chodci, cyklisti, máte smolu, píšu Košičania


Foto: Kritika na Slaneckú cestu pár dní po jej otvorení. Električky, chodci, cyklisti, máte smolu, píšu Košičania Foto: Slanecká

Košickí vodiči sa pred pár dňami konečne dočkali oficiálneho spustenia Slaneckej cesty. Daný frekventovaný úsek, ktorý patrí do mestskej časti Nad jazerom, bol uzatvorený dva a pol roka. Jeho vylepšenie však nepotešilo každého. Aj napriek tomu, že má predísť dopravným zápcham a podporiť bezpečnosť na cestách, niektorí obyvatelia majú na to rozdielny názor.

Svoj nie príliš pozitívny názor vyjadril aj Peter vo facebookovej skupine Košice - kuriozity a absurdity. Jeho pozornosť si získali najmä miesta na prechod chodcov. Primátor sa v médiách dušoval, že semafory pôjdu 24 hodín denne. Idem ráno do práce o 5:30 hod. a semafory nefungujú (asi idem v nesprávnu hodinu, zrejme v 25 hodinu). A to prosím pekne hovoril, že Slanecká bude bezpečnejšia. Tak sa pýtam, bezpečnejšia pre koho?“ sťažuje sa v príspevku.

Pýta sa, či majú napríklad starší ľudia šprintovať kvôli danému nedostatku, aby ich niekto nezrazil. Kým na prvom mieste by mali byť chodci, ktorí patria k najzraniteľnejšej skupine cestnej premávky, v Košiciach je prioritou plynulosť dopravy. Chodci tak musia čakať na zelenú na semafore niekoľko minút, aby mohli bezpečne prejsť cez priechod pre chodcov.

Zelená pre chodcov však neplatí pre električky. „Dnes konkrétny prípad, pohla sa zo zástavky, prešla 10 metrov a už brzdila, lebo chodci mali zelenú,“ približuje situáciu Peter.

„Všade v moderných mestách preferujú mestskú hromadnú dopravu, aby sa stala zaujímavou pre ľudí. A tu len na Slaneckej každých 50 metrov električka ide spôsobom plyn, brzda, plyn, brzda. Takže celá tá tragikomédia okolo Slaneckej bola spravená len pre plynulú jazdu áut. Električky, chodci, cyklisti, máte smolu,“ dodáva.

K jeho príspevku sa v komentárovej sekcii vyjadril používateľ Roman. Tvrdí, že ide o skúšobnú prevádzku a netreba podliehať panike. Zatiaľ sa len testujú rôzne varianty. Na základe dát sa budú odborníci snažiť priblížiť k ideálnemu nastaveniu.


Pokiaľ ide o vypnuté semafory, niektoré v Košiciach fungujú tak, že miestni ich pomocou tlačidla môžu spustiť sami. Príkladom je Perešská ulica, kde po stlačení zelená nabehne do niekoľkých sekúnd.

„Ja som včera stála na križovatke Dneperská smerom ku kolienku ako chodkyňa s kočiarom a dieťaťom vedľa. Prešli sme na zelenú a ostali sme stať na ostrovčeku. Tŕpla som, či ma auto nestiahne zozadu alebo kočiar spredu. Fakt tie ostrovčeky sa nedali spraviť širšie aspoň adekvátne ku kočiarom a matkám, prípadne vozičkárom a sprievodu?“ dala za pravdu autorovi príspevku ďalšia diskutujúca.

„Aj chôdza je doprava. Absurdné blokovanie a znepríjemňovanie chodeckých trás je pre imobilných ľudí dosť závažným narušením plynulosti premávky. Nie je všetko iba o autičkároch,“ dodáva používateľ Samuel.

Niektorí však daný príspevok značne nadľahčujú. „Tak najprv sa sťažuješ, že stojíš pred priechodom päť minút, lebo chodec nie je dôležitý a potom hneď zas je nedobre, lebo kvôli chodcom električka hneď zastavuje,“ smeje sa komentujúca.

Ohľadom uvedených nedostatkov sme kontaktovali aj mesto Košice. Článok budeme aktualizovať o jeho stanovisko.

Podporte nezávislé spravodajstvo a získajte web bez reklám.

Podporiť

Dočítať článok zadarmo

Prečítajte si viac: