Učiteľkou Slovenska sa stala Miška z Budimíra. S deťmi spolupracuje cez príbeh Pippi Dlhej Pančuchy


Foto: Učiteľkou Slovenska sa stala Miška z Budimíra. S deťmi spolupracuje cez príbeh Pippi Dlhej Pančuchy Foto: Facebook/ Učiteľská osobnosť Slovenska

Škola v obci Budimír, len čo by ste kameňom dohodili od Košíc, sa môže pochváliť výnimočným úspechom. Učiteľka z ich radov sa stala držiteľkou prestížneho ocenenia Učiteľská osobnosť Slovenska. Michaela Babejová, ktorá učí na prvom stupni Základnej školy s materskou školou M. R. Štefánika v Budimíre si ocenenie za svoje úspechy prevzala minulý štvrtok v Bratislave

Laureátka ceny odbornú komisiu zaujala predovšetkým svojim ľudským prístupom a empatiou. „Ich výnimočnosť spočíva v schopnosti vytvoriť učebné prostredie, kde sa deti cítia dobre, tešia sa na školu a vďaka tomu sú plne otvorené učebnému procesu a dokážu absorbovať vedomosti s väčšou ľahkosťou. Okrem písania a čítania ich učia počúvať sa navzájom, spolupracovať, adekvátne reagovať na konflikty a ich riešenie, komunikovať a vciťovať sa do iných. Sú to zručnosti nevyhnutné pre spokojný život, ale tiež osobnostné návyky, ktoré tieto učiteľky učia vlastným príkladom,“ povedala jedna z organizátoriek ocenenia, manažérka Komenského inštitútu a výkonná riaditeľka mimovládnej organizácie CEEV Živica Zuzana Labašová. 


Snaží sa nájsť cestu ku každému žiakovi, pomohla jej Pippi dlhá pančucha

Ako píše slovenská reprezentácia v eurokomisii, čerstvá držiteľka ceny sa snaží nájsť si cestu ku každému žiakovi a žiačke. Za pracovný nástroj si zobrala obľúbený príbeh Pippi Dlhej Pančuchy. „Pippi má hlavu plnú výborných nápadov a srdce tak veľké a dobré, že by sa doň vošiel celý svet. Považujem ju za veľmi inkluzívnu postavu. Aj svojím nekonvenčným vzhľadom (farebné oblečenie plné záplat, ryšavé vlasy, pehy) svetu ukazuje pravé hodnoty a z detí v našej triede sa tak každým dňom stávajú samostatnejšie, starostlivejšie, zodpovednejšie, rozhľadenejšie bytosti s otvorenou mysľou,“ vysvetlila.

Stojí si za tým, že každé dieťa by si malo zažiť úspech. „Mojím cieľom je nájsť, v čom jednotlivé deti vynikajú a ukázať to aj im samotným - či je to trpezlivosť, starostlivosť a záujem o druhých, dobrá pozornosť, priateľské správanie, iniciatíva, manuálne zručnosti, výtvarný, hudobný alebo športový talent. Dieťa si zvnútorňuje to, čo často počúva. A to stmeľuje i kolektív. Ak sa dieťa cíti prijaté, prijíma i ostatných,“ vysvetlila učiteľka z Budimíra.

 

Prečítajte si viac: