Košičanov hnevajú kolobežky odstavené v strede chodníka. Ak ju však preparkujete z vlastnej vôle, poďakuje sa vám


Foto: Košičanov hnevajú kolobežky odstavené v strede chodníka. Ak ju však preparkujete z vlastnej vôle, poďakuje sa vám Foto: Facebook/Košice - Sever - problémy, riešenia a inšpirácie/JV

Ešte neprešiel ani mesiac od ohlásenia návratu kolobežiek spoločnosti Bolt do Košíc a už sa objavili prvé nespokojné reakcie. Na sociálnej sieti pribudol príspevok nahnevaného Košičana, ktorý sa, podobne ako mnohí ďalší, chytá za hlavu, keď vidí, ako sú v strede chodníka alebo cesty „odparkované“ elektrické kolobežky.

„Naučte sa parkovať kolobežky, bránia prechodu na chodníku,” odkázal autor príspevku. V reakcii na jeho postreh zareagoval aj Igor, ktoré zaujíma, ako má spoločnosť ošetrené to, aby k takýmto situáciám nedochádzalo.

Každý, kto aspoň raz vyskúšal jazdu na kolobežke vie, že po jej ukončení musí vozidlo odfotiť, aby zdokumentoval, na akom mieste ju zaparkoval. Nie vždy je však z fotografie možné určiť, či je vzhľadom na blízke okolie zvolené miesto adekvátne.

Spoločnosť Bolt vyzýva kolobežkárov na to, aby svojich dvojkolesových tátošov parkovali tak, „aby vozidlo nezakrývalo cestu, nebránilo premávke ani nadmerne neprekážalo na chodníku.” Podľa ich slov nie je zodpovedné parkovanie kolobežiek len zdvorilosťou, ale aj zásadnou bezpečnostnou požiadavkou, dbať by mali preto aj na zraniteľnejšie skupiny ľudí a nekládli im prekážky pod nohy.


Pokuta za parkovanie?

Spoločnosť má v rámci obchodných podmienok uvedené, že ak je kolobežka zaparkovaná mimo povoleného parkovacieho miesta, na základe vlastného uváženia majú právo účtovať si poplatok za jej vyzdvihnutie do výšky sto eur.

Tohtoročnou novinkou sú inteligentné senzory, ktoré dokážu rozpoznať polohu kolobežky. Ak nie je vo vertikálnej polohe a niekto okoloidúci ju zodvihne, kolobežka sa tomuto človeku poďakuje a nespustí alarm, ako tomu bolo doteraz.

K zodpovednejšiemu používaniu by mohol dopomôcť aj bodový systém. „Jazdci sú za rôzne priestupky či zlé parkovanie hodnotení a ak budú na chvoste rebríčka, budú si musieť naštudovať vzdelávacie materiály zamerané na bezpečnú jazdu. Ak sa nezlepšia, obmedzí sa im rýchlosť a neskôr môžu mať aplikáciu zablokovanú,” uvádza spoločnosť.

Okoloidúcim tak nezostáva nič iné, len sa premôcť a z vlastnej iniciatívy kolobežky presunúť, aby tak zbytočne nezavadzali na miestach, kde bránia plynulému prechodu. V opačnom prípade tak len môžu dúfať, že budú kolobežkári viac ohľaduplní a naučia sa svoje elektronické prostriedky správne parkovať.


Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu