Senior z Veľkej Tŕne vložil úspory do banky. S účtom niekto narábal, a tak prišiel o peniaze. So sťažnosťami nepochodil


Foto: Senior z Veľkej Tŕne vložil úspory do banky. S účtom niekto narábal, a tak prišiel o peniaze. So sťažnosťami nepochodil Foto: ilustračné/freepik.com/Dragana_Gordic

Osemdesiatročný pán z obce Veľká Tŕňa sa dostal do naozaj nepríjemnej situácie. Celý svoj život venoval práci vo vinohradoch a zo svojich úspor sa snažil vyťažiť čo najviac. Preto sa rozhodol zveriť svoje financie do rúk banky na termínovaný vklad. Jeho rozhodnutie však neprinieslo očakávané ovocie. O celej situácii natočila reportáž RTVS.

Pán Mikuláš si v januári 2018 podľa vlastných slov vložil 6 465 eur do Prima Banky s predpokladom, že ich suma bude po štyroch rokoch len rásť. Avšak po uplynutí lehoty v novembri 2022 zažil nepríjemné prekvapenie. Namiesto očakávanej sumy mu bolo oznámené, že na účte má len 4 865 eur a navyše zistil, že jeho peniaze sú na úplne inom účte, než na tom, ktorý si zriadil pred rokmi.

Podľa informácií verejnoprávnej televízie sa mu od pracovníčky banky nepodarilo zistiť, čo sa presne stalo, a tak odišiel len so spomínaným zvyškom peňazí a dokonca zaplatil aj sankciu za ich predčasný výber. Účet v banke, samozrejme, zrušil.


Vklad vraj zrušil on sám

Zmätený senior sa však rozhodol situáciu riešiť. Od banky sa neskôr dozvedel, že svoj termínovaný vklad zrušil už v auguste 2020 a následne založil nový účet s oveľa nižšou sumou. Pán Mikuláš sa však s takýmito tvrdeniami nevedel stotožniť, nakoľko si bol istý, že s účtom vôbec nehýbal a do banky nevstúpil od dátumu jeho založenia.

„V prípade podnetov klientov tieto vždy dôsledne preverujeme a v niektorých prípadoch ich z hľadiska prešetrenia korektnosti postupu posudzuje aj Národná banka Slovenska (NBS). Pokiaľ sa ani v jednom type šetrenia nenájde pochybenie, považujeme daný prípad za uzatvorený,“ uviedla Eva Čonková z Odboru marketingu a komunikácie Prima banky Slovensko pre RTVS.


Následne sa situáciu pokúsil riešiť aj prostredníctvom Národnej banky Slovenska, avšak rovnako bez úspechu. NBS v jeho prípade nezistila žiadne porušenie predpisov a odporučila mu obrátiť sa na políciu alebo na súd.


Na dokumentoch mali byť jeho podpisy

Keďže bol presvedčený, že k manipulácii s jeho účtom došlo bez jeho vedomia, obrátil sa na políciu. Avšak aj tá jeho trestné oznámenie odmietla na základe listinných dôkazov poskytnutých bankou, ktoré vraj obsahovali jeho podpisy.

Nepochodil ani s podnetom o preverenie kamerových záznamov, keďže listinné dokumenty polícia vyhodnotila ako postačujúce a kamerové záznamy už v tejto dobe prevdepodobne neexistujú.

Pán Mikuláš tak čelí bolestivému zisteniu, že v pokročilom veku musí bojovať nielen so stratou svojich peňazí, ale aj s byrokratickým systémom, ktorý mu neposkytuje spôsob, ako svoju pravdu dokázať.



Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu