Košický primátor nemá najvyšší plat. Predbehol ho riaditeľ magistrátu aj starostka mestskej časti


Foto: Košický primátor nemá najvyšší plat. Predbehol ho riaditeľ magistrátu aj starostka mestskej časti Foto: Facebook/Jaro Polaček/Lenka Kovačevičová/úprava redakcie

Regionálny portál Korzár nedávno zverejnil informácie vychádzajúce zo mzdových nákladov na magistráte, ktoré odhalili zaujímavé fakty o výške príjmov vrcholových predstaviteľov mesta

Zistilo sa, že riaditeľ magistrátu Marcel Čop zarobil za minulý rok viac ako samotný primátor mesta Košice Jaroslav Polaček. Čopova mesačná mzda dosahovala sumu 6 700 eur, k čomu pribudla rovnaká suma v podobe letnej odmeny. Celkové ročné náklady vynaložené na riaditeľa magistrátu vrátane odvodov tak prekonali 119-tisíc eur, čo je približne o 40-tisíc eur viac ako v predošlých rokoch.

„Priznám sa, že nikdy sme to s pánom primátorom takto neporovnávali. Mnohí manažéri s nižšou zodpovednosťou zarábajú na podobných riadiacich pozíciách v štátnej a súkromnej sfére viac. Za svoju prácu v službách pre Košice sa nemám prečo hanbiť, sú to tvrdo odrobené peniaze,“ reagoval Čop pre Korzár.


Primátor sa však musel uspokojiť s o niečo nižšou sumou, keďže jeho ročné náklady na mzdu a odvody predstavovali vyše 117-tisíc eur. Pre porovnanie, predošlé ročné náklady sa pohybovali v rozmedzí od 77-tisíc po 109-tisíc eur.

Tento rozdiel bude v nasledujúcom roku ešte markantnejší v dôsledku rozhodnutia mestského zastupiteľstva znížiť plat primátora, čím sa jeho hrubý príjem zníži na 5 190 eur mesačne.

Po tomto znížení bude viac zarábať aj starostka mestskej časti Nad jazerom Lenka Kovačevičová, ktorej hrubá mzda je na úrovni 5 651 eur. K tejto sume prislúcha aj približne 800-eurová odmena za funkciu mestskej poslankyne.


Magistrát sa rozrástol

Denník tiež priniesol informáciu o navýšení počtu zamestnancov magistrátu. Zatiaľ čo v roku 2017 ich bolo 414, koncom roka 2023 ich počet dosiahol 516. Tento trend rastu sa týka nielen celkového počtu pracovníkov, ale aj počtu vedúcich pozícií, ktorých počet sa za rovnaké obdobie zvýšil o 20, a teda z pôvodných 37 na 57.

Celkové vynaložené náklady na odmeny všetkých zamestnancov sa vyšplhali na 935-tisíc eur, čo niektorí nepovažujú za hospodárne v čase nepriaznivej finančnej situácie mesta.


Kto dostal 10-tisíc?

Zaujímavý je aj pohľad na odmeny vedúcich pracovníkov, ktoré sa pohybovali v rozpätí od 1 700 do 10-tisíc eur. Celkovo sa výška týchto odmien vyšplhala až na 163-tisíc.

Najvyššiu odmenu, konkrétne 10 100 eur, si odniesol vedúci transformácie infraštruktúry IT Ivan Frič, ktorého plat predstavuje 3 114 eur. Naopak, niektorí vedúci pracovníci vrátane hlavného kontrolóra Pavla Galla (funkčný plat 3 626 eur) alebo šéfa referátu marketingu a styku s verejnosťou Jakuba Bubeníka (mzda 2 600 eur) nedostali žiadnu odmenu.




Správy e-mailom Poslať tip Nahlásiť chybu